PL | ENG | RUS

UDANA KAMPANIA ONLINE!

UDANA KAMPANIA ONLINE!

Internetowy magazyn Futures of Work w swoim najnowszej edycji opublikował artykuł analizujący solidarnościową kampanie online trwającą w Grecji we wrześniu 2021 roku. 15 września 2021 Platforma e-food.gr (należąca do Delivery Hero, w Polsce obecna jako Glovo) zmieniła status zatrudnienia osób pracujących jako dostawcy z pracowników etatowych na tzw “niezależnych podwykonawców”. Oczywiście pod groźbą zwolnienia z pracy.

W ramach kampanii solidarności hashtag #cancel_efood zyskał popularność z dnia na dzień na Twitterze, a użytkownicy mediów społecznościowych wzywali opinię publiczną do odinstalowania aplikacji e-food z telefonów, oraz wystawienia jej negatywnych ocen w Google Play. Do akcji przyłączyły się dziesiątki tysięcy osób. W ciągu dwóch dni ocena aplikacji spadła z 4,7 do 1. Recenzje wyraźnie wskazywały na zachowanie firmy wobec pracowników jako powód tak niskiej oceny.

Oczywiście kapania online zostawła wsparta w realu przez związki zawodowe wzywające do strajków w obronie pracowników.

Pełny tekst znajdziecie tu: futuresofwork.co.uk

#zentrale_international